Sirius Yıldızı

Antropologlar ve Dogon Kabilesi

Batı Afrika’nın Mali kentinde bulunan Bandiagara ve Douentza bölgelerinde yaşayan Dogon’lar, 300 bin kişilik bir nüfusa sahip kabiledir. Bu kabileyi diğer kabilelerden ayırt eden en önemli olay, günümüzde dahi son nesil teknolojik aletlerle bile tespit edilemeyen uzay evreni ile ilgili doğru bilgileri vermeleriydi.

20. Yüzyılın başında Marcel Griule ve Germain Dieterlen adlı iki Fransız Antropolog, Dogon kabilesini tanımak ve anlamak için yaşadıkları bölgeye gittiler. Gittikleri bölgede Dogon kabilesi ile yaklaşık 20 yıl beraber yaşayan bu iki antropolog, elde edindikleri bilgi ile Dünya’da gizemli kalmış bir gerçeği ortaya çıkardılar.

Tarih 1930 yılını gösterdiği zaman Dogon kabilesinin din adamları, güvenlerini tamamen kazanan iki Antropolog uzmanını kabilenin en gizli ve en önemli geleneğini paylaşma konusunda davet ettiler.

Davete icabet eden antropologlara To-Polo adı verilen kutsal bir yıldızdan bahsettiler. Bu yıldız, Dogon kabilesinin yaratılış mitinden kaynaklandığını belirten din adamları, Bu yıldızın Dünya’dan 8.6 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunduğunu belirtirler. Bu yıldız günümüzde Sirius olarak bilinen yıldızdır. Gece gökyüzünde en parlak görünen yıldız olduğunu da bilmek gerekir.

Dogon Kabilesi

Dogon kabilesi din adamları antropologlara verdiği diğer bilgiler arasında Sirius yıldızının, inandıkları tanrıların evleri olduğunu söylediler. Sirius hakkında verdikleri en son bilgiler ise oldukça çarpıcı, Sirius bulunduğu evrende en küçük, en ağır ve beyaz renkte olduğunu söylediler. Ayrıca bu yıldızın yanında, bu yıldıza arkadaşlık eden ve insan gözü ile gözükmeyen karanlık bir yıldız olduğundan bahsettiler. 50 yıl gibi bir süreyle Sirius’un etrafında döndüğünü söylediler.

Dogon kabilesi verdiği bilgiler arasında, sözlü geleneklerinin binlerce yıldır Jüpiter ve Satürn’ün çevresinde oluşan halkalardan kaynaklandığını söylediler.

MAKALE VE GİZEMİN ORTAYA ÇIKIŞI

Elde edindikleri bilgileri bilimsel dergide yayınlayan antropologlar konunun ciddiyeti ve önemi hakkında pek bir bilgileri yoktu. Bir süre sonrasında dergiyi inceleyen gök bilimciler, gördükleri yazı metni karşısında şok olmuş ve Dogon kabilesi ile daha sıkı ilgilenmeye başlamıştılar. Çünkü Dogon kabilesinin bahsettiği yıldız sistemi, Beyaz cüce yıldızın özellikleri tamamen doğru anlatılmasıydı. Yapılan uzay keşifleri sonrasında tespit edilen şey ise, Sirius yıldızının yanında sönmüş başka bir yıldızın olduğu ve 49.5 ile 50 yıl arasında süren Sirius A ve Sirius B elips yörünge dönence sisteminin tamamlandığı idi.

Dogon İnsanları

Uzaylılar Ziyaret Etti mi?

Dogon kabilesi halen günümüzde oldukça ilkel bir yapıya sahipler. Bu insanların halen günümüzde bile teleskopları yok ve gerçek anlamda bir yazılı dilleri olmadı. Teknolojiyi sonuna kadar kullandığımız halde bizim bile kısıtlı olduğumuz bilgiyi bu kabile yaklaşık 100 sene önce nasıl bire bir doğru şekilde anlatabildiler?

Bu konuyu soran antropologlara ise, Sirius gezegeninden gelen tanrı olarak gördükleri ama günümüzde uzaylı olduğu düşünülen kişilerin ziyaret ettiğini ve bu bilgileri aktardığını söylediler.

1 YORUM

1. Sirius yıldızının dünyaya mesafesi 8 ışık yılıdır, yani alpha centauri sisteminden sonra dünyaya en yakın ikinci yıldızdır. yazıda verdiğiniz mesafe yüz değil, bin değil, yüzbin değil, milyon. çok çılgın bir mesafe, ayrıca değil sirius betelgeuse olsa 8 milöyon ışık yılı uzaktaki bir yıldızı görebilmek için hubble teleskobu benzeri bir şeye ihtiyacınız var zira çıplak gözle görünmemsi mümkün değil, nebulalar toz bulutları vs. evren çokta boş değil.